Thursday, March 3, 2011

Poli Boy's - Ep 9

Hari ni Ash dan rakan2 seperti biasa ke kelas masing2..Sarah masih geram dengan apa yg Ash lakukan semalam cuba menenang kn dirinya dari tidak membuat perkara bodoh..Ash yang pelik melihat tingkah laku Sarah menyedari akan tentang itu..Ash mendekatkn diri dan bertanya pada Sarah..


      "Awk marah kn sy??"...tnye Ash....Sarah hnya mampu diam dan tidak memberikan sebrang respon pada Ash.."cmne ak nk bg die ckp dengan ak ni??"..bisik Ash dalam hati.."Haa!!..Sarah,Sarah ni nota2 yang kami dpat sebelum ni..saya bagi kat awk..ambil la,saya bg free sbg tnda mntk maaf dekat awk"..kata Ash sambil hulurkn nota2 yg dimaksudkn nya.."terima kasih ye..memang saya marahkn awk sebab awk da tipu saya..tapi takpe la lagi pun awk rkan kelas saya,awk akn dpt gak no fon saya"..balas Sarah yang memaafkn Ash dan mengambil nota2 yang sememang nye amat diperlukan Sarah..Ash hnya mampu tersnyum dengan apa yg dikatakn Sarah td.."untung la org pndai pujuk awek!!"...teriak rakan kelas mereka..Ash hanya mampu mengaru kepalanya tanda malu.."hari ni kelas cancel ye,miss ade meeting"..celah Naz yang baru dapat tau yg pensyarah mereka tidak dapat hadir ke kelas..Raj terus menjerit.."yahoo...i love u Naz!!"..rakan2 lain hanya mampu tergelak melihat Raj yang memang paling gembira kalau kelas cancel.."Ash jom pergi kafe,Kila ajk jumpe ak la..malu lak ak nk pergi sorang2"..ajak Raj pada Ash.."eh,Kila nak jmpe ko bkn nye ak,pergi la sorang2..yang tiba ko jadi pemalu ni nape??"..balas Ash..."ak ni pemalu la Ash,ko baru tau ke?..ala jum la..Lisa pun ade skali tau.."..pujuk Raj..."yela2 ak ikut ko tapi kali ni jewr pasni ak xnk jd guard ko nan Kila...ko pikir ak dgn Lisa pari-pari korang ke haa asyik nk kena ikut korang jewr"..marah Ash dengan sikap Raj yang suke menyusahkan Ash untuk dirinya..

Tiba di kafe......

    "Dimana kah adindaku syg ni??"...tnye Raj..."tu haa,yang baju warna oren tu.."..jawab Ash smbil menunjukkn Kila.."ko pergi dulu,ak nak beli air jap..ko beli air sendiri ye.."..sambung Ash..."ok bro,ko pergi la"..balas Raj...tiba di kaunter kafe Ash terlihat Linda,seorang gadis yang sombong tapi diminati ramai pelajar lelaki kerana suke berpkaian seksi.."i nk milkshake satu yewr,please cepat sikit"..kata Linda dengan lagak nya..setelah tiba giliran Ash order air..Ash terlngar bahu Linda dan dengan pantas Ash meminta maaf tapi Linda membalas dengan berkata.."hey budak kampung!!tak nampak jalan ke??tengok dah kotor baju i ni..u tau harge baju i ni??duit pinjaman u pun tak boleh belikan tau..ish menyampah betul!!"..jeritan Linda tu didengari semua yang berada disitu termasuk Raj,Kila dan Lisa..semue org melihat Ash..terasa terhina diri Ash dengan apa yang dikatakan oleh Linda tadi..memang dia belajar menggunakn pinjaman untuk meringankn beban keluarga nya yang susah tapi tak sepatut Linda berkata begitu hanya Ash cuma terlanggar baju nya dan tidak merosakkn baju nya langsung..Ash hanya mampu tunduk malu dan terus mengorder air...tiba di kaunter bayaran kelihatan Linda yang kelam kabut mencari duit pecah untuk minuman nya yang berhrga rm3.50 dan Linda hanya ada wang berjumlah rm3.00 sahaja.."kenapa lambat ni kakak??"..tnya Ash pada kakak yang menjaga kaunter tersebut.."ni haa dik,nak minum mahal2 tapi duit xcukup nak bayar.."..balas kakak tersebut.."berapa die perlu bayar lagi kak?"..tanya Ash.."lagi 50sen"..balas kakak itu semula.."takpe la kakak,saya  byarkn..akak kira sekali dengan air saya ye"..cadang Ash..setelah  selesai membayar,Ash berkata pada Linda.."walaupun saya org kampung,tapi saya sedar sape diri saya..kalau org susah buat care org susah,jangan berlgak nk jd org senang..syukur la dengan apa yg ade..duit pinjaman yang awk perlekehkn ni la yang selamatkn awk dari malu xmampu bayr duit air"..lalu Ash beredar meninggalkn Linda yang hanya tunduk malu dan menitiskn air mate kerana benar terusik dgn apa yang dikatakn Ash..


    "Ash ko ok ke??"tye Raj.."ak ok jewr,ko amik la air ni,ak nak balik bilik..sori tak dapat join korang"..kata Ash yang masih terasa dengan tindakn Linda tadi..Ash seorng yang sgt sensitif dan mudah terusik dengan kata2.."takpe la,ko balik rehat & tidur la ye..ak paham"..balas Raj yang paham dengan perangai Ash itu..


Tiba dibilik...

               
           Apek dan Naim yg sudah pulang awal dari kelas melihat Ash yang kurang bercakap lain dgn Ash yang ceria yang mereka kenal..mereka hairan dgn sikap Ash yang terus tidur tanpa menghiraukan apa yang mereka lakukan..tapi mereka paham mungkin Ash tertekan dengan pembelajran kerana mereka juga mnghadapi masalah yg sama..Ash yang tidur2 ayam tu hanya mampu memikirkan kata-kata Linda tadi..kenapa la ak ni susah,nape ak xdilahirkn jd org kaye,org senang..semua itu bermain-main di fikiran Ash yang mula merungut bahawa diri nya yang susah dan dihina orng lain..salah ke ak org susah??salah ke ak nak belajar walaupun ak guna duit pinjaman..tanpa Ash sedari die mula menitiskan air mata...air mata yang betul2 rasa diri nya dihina pabila dimalu kan depan org ramai...



Bersambung..............

1 comment: